Villkor och riktlinjer reklamation Selecta AB

 

  • Felaktiga eller skadade varor ska reklameras till oss inom 8 arbetsdagar från mottagen leverans. Inom den tidsperioden behöver man inte betala för varken retur eller utskick av ny vara.

     

  • Inkommer reklamationen efter 8 dagar kan Selecta fortfarande ta emot den, men eventuella kostnader får man själv stå för. Reklamation är inte möjlig efter 60 dagar.

     

  • Som företag har man ingen ångerrätt och Selecta godkänner inte returer utan reklamationsorsak. Om man är osäker på vad som är godkända reklamationer kan man kontakta vår kundtjänst (kundservice@se.selecta.com).

     

  • Först när varan från en godkänd reklamation tagits emot av vårt centrallager krediteras den.

     

  • Upphämtning av paket – I samband med att ärendet godkänns hos Selecta kommer vi att mejla er en fraktsedel för din returorder. Upphämtningen av godset beställs via postnords hemsida (http://services3.postnord.se/logistik/online/bookPickUp/bookPickUp_do.jsp ) eller kontakt via telefonnummer (0771-33 33 10). Man behöver se till att godset blir uppmärkt med returfraktsedeln och att det finns tillgängligt för Postnord. Har ni pakethantering på jobbet går det även att hantera returen den vägen. Upphämtning där sker vardagar under kontorstid.

     

  • Från det datum vi mejlar er fraktsedeln måste man ordna eller beställa upphämtning inom 7 arbetsdagar, annars kan det tillkomma avgifter för frakt. Sker upphämtningen mer än 20 dagar från att man fått fraktsedeln kan reklamationen komma att nekas och hela fraktavgiften debiteras kund.

     

  • Om ni har gjort en ersättningsbeställning kommer den att ske inom 2-5 arbetsdagar. Leveranser sker under kontorstid.

     

  • Observera att det kan vara olika bilar som levererar respektive hämtar era försändelser.