Vanliga frågor & svar

Maskiner

Vår kaffemaskin krånglar - vad ska vi göra?

Ring in på 0770-85 85 85 under våra öppettider och gör en felanmälan så skickar vi ut en tekniker för att åtgärda felet.

Vi vår hemsida kan du via ett formulär felanmäla dygnet runt - klicka här för att komma till felanmälan.  

Jag vill byta kaffemaskin - hur gör jag?

Då behöver du komma i kontakt med din säljare.

Ring in på telefon 0770-85 85 85 eller maila till oss på info@se.selecta.com

Uppge ditt sexsiffriga kundnummer när du hör av dig så sätter vi dig i kontakt med din säljare.

Jag saknar manualen till vår kaffemaskin

För att utföra vissa lättare serviceuppgifter på kaffemaskinen behöver ni en manual. Instruktion för hygienservice ska även finnas på insidan av maskinens dörr. 

Hör av er till oss på 0770-85 85 85 så kan vi maila ut en ny instruktion för just er kaffemaskin.

Produkter i sortimentet

Kan jag byta kaffesort?

Vill du ha hjälp med att hitta en ny kaffesort så ringer du in till vår Innesäljsavdelning på telefon 0770-85 85 85.

Vi kan då hjälpa dig att rekommendera ett nytt kaffe till just den kaffemaskinen ni har.

Vi kommer även att se till att vår personal kommer ut till er kaffemaskin och ställer in den efter det kaffe du väljer då smaken kan variera vid kaffebyte.

Jag vill byta till färsk mjölk – hur gör jag?

Då behöver du komma i kontakt med din säljare. Ring in till oss på 0770-85 85 85 eller maila oss på info@se.selecta.com. Uppge ditt sexsiffriga kundnummer när du hör av dig så sätter vi dig i kontakt med din säljare.

Kaffet smakar inget bra – vad ska vi göra?

Din kaffemaskin kan behöva kalibreras om, få justerade inställningar, för att du ska få rätt smak på kaffet. 

Ring in till oss på 0770-85 85 85 och gör en felanmälan. Du kan även skicka in en felanmälan via vårt formulär som du hittar här.

Vad betyder de olika certifieringarna? 

I Selectas sortiment av produkter och varor inom kaffe, mat och dryck finns ett varierat utbud av produkter som är certifierade. Hos oss på Selecta hittar du produkter med märkningar från Fairtrade, KRAV, EU Ekologisk, Rainforest Alliance och UTZ.
En produkt kan vara enkel-, dubbel- eller trippelcertifierad och innehåller då en eller flera certifieringar samtidigt. 
Certifieringarna värnar om att produkterna är framtagna på ett mer miljövänligt produktionssätt och att de som arbetar med produkterna jobbar enligt reglerade villkor.

Var hittar jag innehållsförteckning för produkterna?

Innehållsförteckning på produkterna kan du hitta i vår Webbutik där våra produkter ligger upplagda. Klicka här för att komma till Webbutiken.

Uppgifterna är baserade på information från våra leverantörer som är ytterst ansvariga för innehållet i produkterna. För detaljerad information om produkterna hänvisar vi till leverantörernas hemsidor. 

Hur beställer jag varor?

Du kan själv bestämma hur du vill beställa dina varor som kaffe, kakor, dryck eller fikabröd. 

Enklast är att beställa genom Webbutiken. För att beställa där behöver du ett användarnamn och lösenord. Kontakta oss så hjälper vi dig med ett konto.

Annars kan du också beställa via telefon eller e-post.

Du kan maila in på bestallning@se.selecta.com 
Du kan ringa in på 0770-85 85 85

Glöm inte att ha ditt kundnummer redo vid beställning.

Kontaktuppgifter

Jag vill prata med någon på huvudkontoret

Du hittar våra kontaktuppgifter här på Kontakta oss.

Vi går att nå helgfria vardagar mellan kl. 08 - 17 på telefon 0770-85 85 85.

Jag vill göra en felanmälan

Ibland behöver våra lösningar lite extra service och skötsel. Om något skulle krångla så kan ni alltid felanmäla direkt till oss.

Här hittar ni uppgifter för felanmälan.

Kontakta oss med dina frågor

  • Telefon

    0770-85 85 85

    måndag - fredag 08.00 - 17.00
    lördag - söndag Stängt

     

  • E-post

    Skicka oss ett mail

    Vi återkopplar till dig så snart vi kan under kontorstid.

     

  • Felanmälan

    Rapportera ditt fel

    Om något blir tokigt så hör av dig till oss. Vi besvarar ditt ärende under kontorstid.